پنجشنبه ؛ 29 شهريور 1403
06 شهريور 1399 - 14:49

وزیرخارجه آمریکا وارد عمان شد

وزیرخارجه آمریکا وارد عمان شد.
کد خبر : 7192

پایگاه رهنما:

روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، امروز (پنجشنبه)، گزارش داد که «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا وارد عمان شده است.

طبق گزارش القدس العربی، پیش‌بینی می‌شود که پامپئو در این سفر با «هیثم بن طارق آل سعید» سلطان عمان دیدار کند.

وزیر خارجه آمریکا روز گذشته به امارات سفر کرده بود. سفر وی به امارات در حالی صورت گرفت که او پیش از این کشور، در پروازی مستقیم از تل‌آویو به خارطوم و سپس به بحرین سفر کرده بود

پیشتر، وزارت ‌خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که «مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا از ۲۳ تا ۲۸ آگوست (۲ شهریور تا ۷ شهریور) به اسرائیل (سرزمین‌های اشغالی)، سودان، بحرین و امارات متحده عربی سفر خواهد کرد.»

پیش از این یک کارشناس مسائل بین الملل یکی از اهداف سفر وزیر امور خارجه آمریکا به منطقه را جذب حمایت‌های مالی و سیاسی برای کمپین انتخاباتی ترامپ عنوان کرد. این کارشناس در ارتباط با اهداف سفر مایک پمپئو وزیر امورخارجه آمریکا به منطقه و کشورهایی چون امارات، سودان و همچنین اراضی اشغالی گفت: به صورت اعلانی  سه هدف اصلی برای این سفر بیان شده است موضوع پیگیری عادی سازی روابط امارات و برخی از کشورهای منطقه با رژیم صهیونیستی ، پیگیری فشار حداکثری بر روی ایران و همچنین تقویت روابط دو جانبه واشنگتن به این کشورها.
وی افزود : همانطور که انتظار می‌رفت اولین مقصد سفر پمپئو سفر  به سرزمین‌های اشغالی بود و در این سفر بر موفقیت اخیر آمریکا در ایجاد زمینه برای عادی سازی روابط بین امارات  با اسرائیل تاکید شد و آمریکا بار دیگر حمایت خود را از رژیم صهیونیستی اعلام کرد.

منبع: الوقت

ارسال نظرات